Reklamációs szabályzat

I. ÁLTALÁNOS FELTÉTELEK

Javasoljuk, hogy a Vevő saját érdekében az árut a kiszállítást követően haladéktalanul vizsgálja meg, és az észlelt hibákról indokolatlan késedelem nélkül tájékoztassa az eladót, elsősorban az ugyfelszolgalat@tvproducts.hu e-mail címen. A termék használatba vétele előtt tanulmányozza át a használati útmutatót és kövesse az abban leírtakat. A garancia nem vonatkozik a termék (vagy annak részei) szokásos használatból eredő elhasználódására.

A reklamációs eljárás feltétele a reklamált termék hiánytalan átadása, tartozékokkal együtt (eltérő megállapodás hiányában), a vásárlást igazoló bizonylat mellékelésével. Javasoljuk kitöltött reklamációs űrlap csatolását, a hiba lehető legtömörebb leírásával. A reklamált terméket megtisztítva, működési szennyeződésektől mentesen, higiéniailag biztonságos állapotban szükséges átadni, ellenkező esetben a feltételek teljesítéséig a Szolgáltató jogosult a termék átvételét megtagadni. 

A Szolgáltató a panaszt, beleértve a hiba eltávolítását is, indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb a panasz benyújtásától számított 30 naptári napon belül kezeli, amennyiben a felek nem másként állapodnak meg.

II. ELÁLLÁS A SZERZŐDÉSTŐL

 A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a szerződés megkötése napjától számított 14 napon belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Az elállási jog alóli kivételeket ugyanez a jogszabály tartalmazza.

Az elállási jogra vonatkozó részletes tájékoztatás itt található

III. HIBÁS TELJESÍTÉS

A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás (termék) a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen (Ptk. XXIV.,1.)

IV. SZAVATOSSÁG

a) Kellékszavatosság

Az Ügyfél a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet. Fogyasztói szerződés esetén az Ügyfél az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait az Ügyfél érvényesíteni már nem tudja. Nem fogyasztóval kötött szerződés esetén a jogosult az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit. Az Ügyfél – választása szerint – kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a Szolgáltató számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Amennyiben a kijavítás vagy a kicserélés nem lehetséges vagy azt a szolgáltató nem vállalta, úgy az Ügyfél igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. Az Ügyfél a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viselni, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. Az Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni a Szolgáltatóval. Az Ügyfél közvetlenül a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét. A szerződés teljesítésétől számított 6 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha az Ügyfél igazolja, hogy a terméket a Szolgáltatótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával). Ilyen esetben a Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája az Ügyfél részére történő átadást követően keletkezett. Amennyiben a Szolgáltató bizonyítani tudja, hogy a hiba oka az Ügyfélnek felróható okból keletkezett, nem köteles az Ügyfél által támasztott szavatossági igénynek helyt adni. A teljesítéstől számított 6 hónap eltelte után azonban már az Ügyfél köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt. Ha az Ügyfél a szavatossági igényét a terméktől - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a szavatossági igény a termék egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek ((Ptk. XXIV.,2.)

b)  Termékszavatosság

A termék (ingó dolog) hibája esetén a fogyasztónak minősülő vásárló – választása szerint – a 2.a) pontban meghatározott jogot vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Az Ügyfelet azonban nem illeti meg az a jog, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan érvényesítsen. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét az Ügyfél a gyártóval szemben érvényesítheti. Termékszavatossági igényként az Ügyfél kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén az Ügyfélnek kell bizonyítania. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. Termékszavatossági igényét az Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti. Az Ügyfél a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a gyártóval közölni. A hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a fogyasztó felelős. Az Ügyfél termékszavatossági igényét az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával (Szolgáltató) szemben gyakorolhatja. A Ptk. értelmében gyártónak minősül a termék előállítója és forgalmazója. A gyártó, forgalmazó (Szolgáltató) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak, forgalmazónak (Szolgáltató) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania (Ptk. XXIV.,3)

V. JÓTÁLLÁS

A Szolgáltatót termékeire vonatkozóan a polgári törvénykönyv és a 151/2003. Korm. rendelet alapján jótállási kötelezettség terheli, amely azt jelenti, hogy a jótállás időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba a termék nem rendeltetésszerű használatára vezethető vissza vagy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

 A jótállás időtartama (a jótállási idő) a tényleges teljesítéssel, tehát a terméknek az Ügyfél részére történő átadásával, vagy a termék üzembe helyezésével kezdődik. Tartós fogyasztási cikknek minősülnek a kötelező jótállás alá tartozó tartós fogyasztási cikkek körének meghatározásáról szóló 10/2024. (VI. 28.) IM rendeletmellékletében felsorolt termékek, melyekre a jogszabály az eladási ár függvényében 2-3 évig terjedő kötelező jótállási időtartalmat ír elő. Jótállás esetén az Ügyfelet ugyanazon jogok illetik meg, mint a kellékszavatosságról szóló részében feltüntetettek.

VI. GARANCIÁLIS ÜGYINTÉZÉS

Az Ügyfél a reklamációs igényét a Szolgáltató weboldalán található elérhetőségein (elsősorban az ugyfelszolgalat@tvproducts.hu e-mail címen) érvényesítheti. A Szolgáltató ingyenes szállítási lehetőséget biztosít (csomagponton vagy automatán keresztül). A megjavított vagy kicserélt terméket egyeztetés után szintén díjmentesen szállítja vissza az Ügyfélnek.

VII. GARANCIA UTÁNI SZERVIZ

A garancia utáni szerviz az aktuális lehetőségek szerint (alkatrészek elérhetősége) történik. A hiba mértékének felmérése után a szolgáltató tájékoztatja az Ügyfelet a szolgáltatás (javítás) teljes áráról. Ennek elfogadása és visszaigazolása után történik meg a hibás termék javítása.

VIII. SÉRÜLTEN VAGY HIÁNYOSAN KISZÁLLÍTOTT KÜLDEMÉNY

Amennyiben a futár által kézbesíteni kívánt küldemény csomagolásán külső sérülés látható, azt csak abban az esetben vegye át, ha meggyőződött róla, hogy a küldemény tartalma sértetlen és hiánytalan. Minden ilyen esetben ragaszkodjon az ún. kár-hiány jegyzőkönyv felvételéhez, amelyen feltüntetésre kerül a sérülés pontos leírása és a futár azt aláírásával igazolja. Amennyiben a küldemény tartalmát nincs módja ellenőrizni (pl. a futár időhiányra hivatkozik), akkor az átvételt utasítsa vissza a sérülésre való hivatkozással. A küldemény átvételére a címzett nem kötelezhető!

IX. JOGÉRVÉNYESÍTÉSI LEHETŐSÉGEK

Az Ügyfél a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:

Telefonszám: 06/1-450 1850 (hétköznapokon 9:00-17:00)

E-mail: ugyfelszolgalat@tvproducts.hu

Fogyasztói kifogások és panaszok esetén a Szolgáltató a vonatkozó jogszabályok rendelkezései szerint jár el. A szóbeli panaszt azonnal kivizsgálja, és - amennyiben a panasz jellege ezt megengedi - szükség szerint orvosolja. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, akkor a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul jegyzőkönyvet vesz fel, és annak egy másolati példányát az Ügyfélnek legkésőbb az írásbeli panaszról szóló részben meghatározott érdemi válasszal egyidejűleg megküldi, és a továbbiakban az írásbeli panaszra vonatkozóan rendelkezések szerint jár el. A Szolgáltató az írásbeli panaszt a beérkezését követően harminc napon belül köteles megvizsgálni és érdemben megválaszolni továbbá intézkedni arról, hogy a válasz az Ügyfélhez eljusson. Ha a panaszt a Szolgáltató elutasítja, köteles álláspontját az elutasításra vonatkozó érdemi válaszában megindokolni .

Amennyiben a Szolgáltató és az Ügyfél között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak az Ügyfél rendelkezésére:

- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz.(https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/fogyasztovedelmi_hatosag). A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról.

- Békéltető testület. A termékek minőségével, biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a lakóhelye szerint illetékes szakmai kamara mellett működő békéltető testületnél.

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/bekelteto_testuletek_elerhetosegei_2

- Európai Fogyasztói Központ – határon átnyúló panaszok

https://fogyasztovedelem.kormany.hu/#/europai_fogyasztoi_kozpont

- Bírósági eljárás. Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében.

VIII. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

A Szolgáltató jogosult jelen Reklamációs szabályzat feltételeit bármikor egyoldalúan módosítani. A Szolgáltató a módosításokról, azok életbe lépését megelőzően, a felhasználókat a Weboldalon jól látható helyen elhelyezett üzenet útján tájékoztatja.

Budapest, 2025. április 25.

v0.0.40